Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron internetowych to proces składający się z szeregu działań marketingowych, którymi dąży się do wypracowania i podtrzymania jak najwyższej pozycji linku prowadzącego do danego serwisu dla wybranych fraz kluczowych w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych, takich jak Google.
W dzisiejszym świecie prowadzenie strony internetowej firmy oraz obecność w social mediach jest czynnikiem niezbędnym do zaistnienia na rynku, zdobycia dobrej reputacji wśród klientów iwyprzedzenia konkurencji. Jednak samo założenie strony internetowej nie gwarantuje sukcesu, ponieważ ilość odsłon danej strony, a tym samym jej popularność wśród odbiorców jest w głównej mierze uzależniona od widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania.
Na pozycję witryny w wyszukiwarce ma wpływ cały szereg czynników pozycjonujących, które trzeba wziąć pod uwagę w trakcie pozycjonowania strony. W związku z tym, że ten proces uważa się za skomplikowany i pracochłonny, wiele firm decyduje się na wynajęcie usługi pozycjonowania witryny u profesjonalistów.
Usługa pozycjonowania m.in. obejmuje tworzenie i optymalizację treści na witrynie internetowej, pozyskanie linków prowadzących do strony z innych stron w sieci internetowej, udoskonalenie techniczne strony oraz zadbanie o jej działanie zgodne z wymogami web-usability.
Co daje mojej stronie internetowej pozycjonowanie?
Pozycjonowanie strony internetowej jest istotną częścią marketingu internetowego, który ustawicznie wypiera marketing tradycyjny. Świat online jest dziś na tyle wpływowym rynkiem, że bez wdrożenia działań w obrębię sieci internetowej, niemożliwy jest rozwój marki i jej utrzymanie się wśród konkurencji.
Oto 10 korzyści, jakie daje pozycjonowanie:
1. Nieograniczony zasięg — do Ciebie należy wybór, czy chcesz pozycjonować swoją stronę lokalnie, globalnie czy zagranicznie.
2. Zwiększenie ruchu na stronie jest równoznaczne z pozyskiwaniem nowych odbiorców/klientów
3. Możliwość poznania upodobań klientów — możesz dostosować oferowane produkty/usługi do preferencji grupy, która odwiedza Twoją stronę internetową
4. Dotarcie bezpośrednio do grupy docelowej — trafiasz do osób, które są zainteresowane branżą, w której działasz
5. Polepszenie sprzedaży i zwiększenie zysków — docierając do większej grupy docelowej bezpośrednio zainteresowanej branżą, w której działasz automatycznie masz większą szansę na zwielokrotnienie zysków
6. Sposób na zdetronizowanie konkurencji — wypracowanie sobie wysokiej pozycji i zaufania wśród klientów jest sposobem na walkę z konkurencją
7. Rozwój biznesu — bez znaczącej widoczności w internecie szanse Twojego biznesu na rozwój drastycznie spadają
8. Mierzalność podejmowanych działań — dostęp do narzędzi, które zanalizują skuteczność wdrożonej strategii pozycjonowania i przedstawią potrzebne wyniki do jej dalszego ulepszania.
9. Zyskasz stronę internetową przyjazną dla użytkowników (web-usability) — takie strony zyskują zaufanie wśród odbiorców i są chętniej przez nich odwiedzane.
10. Długofalowej efekty — dobrze przeprowadzone pozycjonowanie może długo utrzymywać wypracowane dla strony miejsce.